h1

Списание Rolling Stone и в България

ноември 11, 2009

Тази новина колкото ме зарадва, толкова ме и развесели. За първи път списанието е публикувано на 9.11.1967 г., тоест точно 42 години преди да достигне и до нас. Факт е, че доскоро беше доста трудно то да се намери дори и на английски език в София (а аз правех доста упорити опити, все пак). И когато днес го отворих за първи път, не без изненада установих, че то започва с кратки спорове на тема „shit ли е чалгата или не“. Не смятам да се впускам в тази иначе безкрайно интригуваща полемика и да ви ангажирам с личното си мнение по въпроса.Няма и да коментирам доколко една реклама е коректна, ако залага на хейтърски изказвания. Идеята ми беше просто да изразя уважението си към редакцията на списанието, която с предварителната си рекламна кампания дръзна да изкаже еднозначно становище по дадения въпрос. Подобни провокативни мнения са една доста обнадеждаваща тенденция. Те подтикват към размисли в определена насока и в крайна сметка-  към заемане на една по-ясна лична позиция. За съжаление това не може да се каже за идентичните предавания, които всеки ден ни заливат в промишлени количества от телевизията, за сходните теми, на които нашите „VIP-ове“  всекидневно циклят във всички медии. Според мен това си е чисто промиване на мозъци, което не води до никакво интелектуално раздвижване. Затова е хубаво да има медии, които да изразяват ясно и конкретно своите становища, определящите принципи, от които се ръководят в  публичната си изява. Подобни мнения, макар и да не могат да претендират за обективност и абсолютна истинност, поне имат силата да ни накарат да се замислим, да решим сами за себе си кое е вярно и кое- не. В това отношение списанието се яви свеж полъх не само с новините за шоубизнеса, но и със световно утвърдената си склонност да казва нещата така, както ги разбира.

Един коментар

  1. Интересно…можеш ли да ми го донесеш.за да го разгледам на лекции?



Вашият коментар